Go to course navigation

Project assignments

DSW - Bloková výuka Jaro 2025/Block teaching Spring 2025: 2.6.-6.6.

Rozvrh/Schedule:

Po/Mo 9:00-11:30 (Intro & Challenges) 12:30-16:00 (Goal definition)
Ut/Tu 9:00-11:30 (Ideation) 12:30-16:00 (Solution selection)
St/We 9:00-12:30 (Prototyping)
Ct/Th 9:00-12:30 (Prototyping)
Pa/Fr 9:00-11:30 (Testing) 12:30-14:00 (Presentation)

Témata projektů/Challenges

Letošním partnerem pro zadání je organizace AI dětem a poskytla následující výzvy. This years partner is AI dětem with the following challenges.

Minihry pro AI dětem/Minigames for AI dětem

Na základě diskuze se zástupcem AI dětem a učitelem vyberte IT téma které pomocí hry naučíte děti druhého stupně. Based on a discussion with an AI dětem representative and teacher, select an IT topic that you will teach to middle school students through a game.

Extra info a poznámky od AI dětem (Czech only, but explanation will be done on Monday)

Ukázky existujících miniher: https://www.umimecesky.cz/tetris-rody?source=explicitExercise https://www.umimecesky.cz/priserky?source=exerciseExplicit https://www.umimecesky.cz/strilecka-mekke-a-tvrde-souhlasky?source=explicitExercise

Ukázka rozsáhlejšího herního prostředí s mnoha úrovněmi: https://www.umimeinformatiku.cz/stavitel

A stará 8-bitová hra - oprava počítače :slightly_smiling_face: - tohle ale bude spíš jednoúčelová hra: https://www.youtube.com/watch?v=XsSg110yJZg&t=83s&ab_channel=TomaszKokoszka (Postupně se ti kazí počítač a ty ovládáš raketku, která ho musí opravovat. Takže když je porucha grafiky, začne se ti kazit obraz (zrnění, černobílý obraz). Když vypadne zvukovka, přestaneš slyšet ve hře zvuky. Když se pokazí klávesnice, přestanou ti postupně fungovat jednotlivé klávesy, podobně joystick. Něco podobné by šlo nadesignovat na sítě - vizualizace toku paketů, postupně se dějou výpadky (výpadek serveru celkový, výpadek youtube serveru, výpadek e-mailu, výpadek dns, tornádo v datovém centru); úlohou hráče bude to opravovat. Když mu začne vypadávat kabel (“linka”), kterou je připojen do sítě, tak mu začne hra lagovat :-))

Nástroj pro podporu metodiky na výuku práce s textem/Tool to support teaching methodology focused on work with text

Využijte následující metodiku a vytvořte pro ní podpůrný nástroj, který jí zpřístupní dětem druhého stupně. Use the following methodology and create a supporting tool that will make it accessible to middle school students.

https://kurikulum.aidetem.cz/knowledgebase/analyza-textu-pomoci-generativni-ai/

Týmy/Teams

4-5 členů, rozděleno učiteli DSW pseudonáhodně podle specializací/4-5 members asigned by staff according to specializations

Odevzdávání/Deliverables

Po ukončení výuky dostanete formulář přes který odevzdáte následující: After the week ends you will get a form for handing in the following:

  • Definice cíle/Goal Definition
  • Zdokumentované nápady na řešení/Documented solution ideas
  • Vybraný koncept řešení/Selected solution concept
  • Prototyp/Prototype
  • Otestování prototypu s uživateli mimo předmět/Prototype testing with users outside of the course
  • Prezentace výsledků (osobně v pátek)/Final presentation (in person on Friday)

Hodnocení/Grading

Předmět se hodnotí zápočtem, pro splnění je nuntá aktivní účast, odevzdat v týmu výše zmíněné a individuálně vyplnit sebehodnocení.

The course is graded as pass/fail and pass requires active participation, handing in above mentoned deliverables as a team and filling in of individual selfassesment.