Úvodní stránka
Předmět vede studenty k vytvoření komplexního virtualniho světa. Kurz volně navazuje na základní grafické kurzy (MGA, PGR, BLE, …) a propojuje znalosti studentů se zaměřením na organizaci práce v týmu a vytvoření komplexní semestralni práce.
Tyto znalosti doplnuje o základ teorie herniho designu, principy psani dialogů a postav s cílem vytvořit funkční a komplexní virtuální svět.
Na předmět lze navázat (či obsolvovat parelelně a sdilet semestráli práci) předmětem MI-PVR(Pauš) s úkolem převést scény a jejich dynamiku do plne virtuálního prostředí vhodného pro VR zařízení (Unity).
Aktuální plán přednášek
Zcela anonymní, zápočet neovlivňující dotazník k předmětu: link
Datum | Týden | pondeli, 14:30 | pondeli, 16:15-17:45, 18:00-19:30 | Doporučená literatura a zdroje | pzn. |
---|---|---|---|---|---|
20.9.2021 | Lichý | Přednáška 1 pdf | Cvičení 1 | The Art of Game Design | Zadání semestrální práce |
27.9.2021 | Sudý | (volno) | (volno) | ||
4.10.2021 | Sudý | Přednáška 2 pdf | Cvičení 2 | The Witcher 3: Wild Hunt ** | odevzdání: Seznam týmu |
11.10.2021 | Lichý | Přednáška 3 pdf | Cvičení 3 | Star Wars Jedi: Fallen Order, Diablo II, No Man’s Sky, MC | Konzultace |
18.10.2021 | Sudý | Přednáška 4 pdf | Cvičení 4^ | Unreal Tournament, Kingdome Come: Deliverence | - |
25.10.2021 | Lichý | Přednáška 4 pdf | Cvičení 5 | (před) odevzdání: Statický svět | |
1.11.2021 | Sudý | Přednáška 5 pdf pdf | Cvičení 6 | odevzdání: Statický světcase study gamasutra | Finální odevzdání statického světa |
8.11.2021 | Lichý | Zvaná přednáška | Cvičení 7 | predodevzdání: Dynamický svět | |
15.11.2021 | Sudý | Přednáška 7 pdf | Cvičení 8 | Metaphopia | odevzdání: Dynamický svět |
22.11.2021 | Lichý | Přednáška 9 pdf | Cvičení 9 | Konzultace | |
29.12.2021 | Sudý | Přednáška 10 pdf | Cvičení 10 | Konzultace | |
6.12.2021 | Lichý | Přednáška 11 pdf | Cvičení 11 | odevzdání: Komplexní svět |
(**) Nejen učitelem živ předmět!
Další zajimavé hry pro toto téma:
===Hruby obsah prednasek a cviceni aka sylabus
cislo | Cviceni | Prednaska | Obsah |
---|---|---|---|
1 | Zadání semestrální práce Scéna a její reprezentace | Scéna a její reprezentace | Scéna, graf scény, virtuální světy, navigace ve světě, reprezentace uživatele ve světě |
2 | Finalizace tymu, rozdělení roli | Interakce a modality ve virtuální scéně | Interakce člověka (avatara) se scénou, světlo, zvuky a další modality |
3 | Základní graficky enginy, svět, objekty, interakce | Svět s uživatelem a bez uživatele | Samostatně fungující svět a jeho dynamika |
4 | Kontrolní bod (statický svět) | Přirozená dynamika světa | Řetězec činností NPC ve světě |
5 | Dynamika světa a postav v něm | Přirozené cykly činností | Denní doba a denní cyklus ve virtuálním světě |
6 | Kontrolní bod (dynamický svět) | Dialogy a scénáře | Generické a negenerické texty, jak je psát. |
7 | Dějové linie, dialogy, NPC | Vnitřní logika virtuálního světa | S pravidly a bez pravidel, konzistentní systém vs. případový, archetypální systém vs. dovednostní |
8 | Komplexní virtuální svět | Nehracske postavy ve virtuálním světě | Příběh bezejmenného dělníka č. 378 |
9 | Kontrolní bod (NPC, dialogy) | Složitější struktury | Virtuální hrady, města jejich logika a dynamika |
10 | Unity ve VR (svět) | Dějová linka virtuálního světa | Návaznost akci, raiload vs. sandbox |
11 | Unity ve VR (programové koncepty) | Virtuální realita | Rozdíl mezi světem ve VR s zprostředkovaným jen monitorem |
12 | Prezentace týmových projektů | Prezentace týmových projektu | - |
13 | Rezerva | Rezerva | - |