Jdi na navigaci předmětu

1. cvičení

Statický svět (zadání)

Virtuální svět složený z alespoň 3-4 scén

  • Scéna je kompaktní prostor (neurčité rozlohy) mající společné téma (vesnice, les, louka, kopce, údolí, …​)

Krajinotvorné (statické) objekty

  • každá scéna je přirozeně vyplněna rozumným počtem statických objektů (stromy a keře v lese, …​)
  • většina objektu může být instancovaná, nebo extrémně stejná, alespoň pět objektů ve scénách by vsak melo byt nějakým způsobem unikátní (jiny druh stromu, uschly strom, zvláštně tvarovaný kamen, ker s jinými plody, …​)
  • nemusí jít o finální umístění, ale objekty by neměly být jen placeholdery

Dynamické (živé) objekty

  • k tomu vhodné scény jsou osídleny rozumnými (=hodícími se k tématu) dynamickými objekty (lidi, zvěř, …​)
  • i většina dynamických objektů může byt instancovana, nebo extrémně stejná, alespoň tři objekty ve scénách by vsak mely být nějakým způsobem unikátní (vlk vůdce smečky, holohlavý dřevorubec, tlustší obyvatel vesnice, svalnatý kovář, jinak oblečený bohatý měšťan, …​)
  • v této fázi zaim netřeba objekty animovat

Obydlí

  • alespoň jedna scéna obsahuje ke scéně sedící obydli (rozumný počet je vesnice s desítkami lidi), alespoň dva druhy obydli jsou unikátní (hospoda, radnice, kovárna, …​)
  • ke každému obydlí by mela patřit podmnožina příslušných obyvatel (počet obyvatel a obydlí by měla mit nějaký vztah)
  • prázné domy, bezdomovci, tuláci a podobné speciální připady jsou možn=, pokud to má smysl (tematicky, příběhově)

Podpůrné objekty

  • krom základních krajinotvorných objektů a obyvatel je vhodné připravit i sadu podpůrných objektů (meče, sekery, klacky, plody stromu a keřů, peníze, poklady, …​) nějakým způsobem pasujícím k daným scénám.

Základní info: - 3 až 4 scény

  • 3+ druhy statických objektů (krajina), 5 unikátů
  • 3+ druhy dynamických objektů (lidi a zveř), 3 unikáty
  • 1+ druh obydlí, 2 unikáty