Jdi na navigaci předmětu

3. cvičení

Ukázky hudbny a zvuků, je použití vhodné, nevhodné? Z jakých složek se hry zvuk skládá (BCH, SFX, …​)

Domácí priprava:

Projdete si tyto ukázky, u kazdé se zamyslete jaké zvukové prvky jsou správně, či špatně.

Stalin vs. martians

sm

https://youtu.be/UGaU2TFmFJU?t=263

Motorbike

moto

https://youtu.be/1DDHWKXvj8Y?t=114

Ride to Hell: Retribution

rth

https://youtu.be/gt6MDmU44dw?t=482

Řešení

Řešení: Stalin vs. martians - Řešení

  • DX - žadné individuální hlasy vojáků
  • MX - ladění tématu?
  • MX - hlasitost
  • BG - v zasadě žádné
  • SFX - stejná fráze při přidání tanků
  • SFX - obecně repetitivní
  • SFX - chaotické s obtížně definovaným vztahem k akcím hráče

Řešení: Stalin vs. martians - Morotbike

  • MX - skokový začátek
  • MX - hlasitost
  • BG - v zasadě žádné
  • BG - ignoruje změnu prostředí
  • SFX - v zásadě stejný zvuk "klikání" motorky
  • SFX - žádné zvuky pilota
  • SFX - tichá smrt
  • SFX - nulová pozitivní odezva na dokončení úrovně

Řešení: Ride to Hell: Retribution

  • DX - absentují zvuky lidí, včetně těch vražděných
  • MX - hlasitost
  • BG - v zasadě žádné
  • FOL - žádné zvuky avatara (např. při zranění)
  • SFX - stejné zvuky pro různé motorky
  • SFX - silnice / dřevo / písek - stejný zvuk
  • SFX - smyky
  • SFX - nulová pozitivní odezva na dokončení úrovně