Jdi na navigaci předmětu

6. cvičení

Dynamický svět - rozbor, příklad, ukázka dokumentace

Statickému světu je nutné dodat dynamiku.

Varování:

Není třeba vytvářet složité animace (od toho je BI-BLE), jejich neexistence nezpůsobí žádny bodový malus. Naopak jejich přitomnost může k bonusovým bodům vést.

Cyklické aktivity

Virtuální scéna by měla sama "žít" ovšem není vhodné, aby se jednalo skutečně o jen opakované cykly. Pohyb je vhodný doplnit o náhodný prvek, či načasování.

Dokumentace 2. fáze

Animace

Jelikož jsou použité modely silně low-poly, bude i jejich animace vedena obdobným způsobem (lehke pohupování/poskakování).

Myš se bude pohybovat v závislosti na police hráče, její pohyb je náhodný v omezeném prostoru.

Cykly

Kuchař

Kuchař má 3 stavy:

  1. Vaří
  2. Obsluhuje
  3. Odpočívá

Které se neustále střidají. Jelikož celký děj obsahuje jeden den, v cyklu se nenachazí aktivita spánek.

Vaření: Kuchař vezme novou prázdnou pánev, položi ji na hořák a pomocí idle animace "vaří" po náhodný časový interval v rozsahu 10 - 120 sec.

Obsluha: Kuchař vezme pánev po vypršení intervalu a položí ji na pult.

Odpočinek: Kuchař odejde do roku kuchňky. Pokud je na stole prázdná panev, vezme jia přechází do stavu vaření.

7

Vězni v jídelně

Vězeň v jídelně má 5 stavů:

  1. Prochází se
  2. Čeká
  3. Bere si jídlo
  4. Pojídá jídlo
  5. Vrací pánev

Prochází se: Vězeň se náhodně prochází po jídelně a jistou šančí řechází buď do stavu 2, nebo 3.

Čeká: Vězen náhodnou dobu stojí na místě.

Bere si jídlo: Vězeň začné být hladový. Dojde nejkratší cestou ke stolu kam dává kuchař uvařené jídlo. Není li tam, čeká.

Pojídá jídlo: Vězeň dojde k náhodnému stolu a jí (idle animace) po náhodnou dobu 30-300sec.

Vrací pánev: Vězeň vrátí prázdnou pánev na stůl kuchaři a přechází do stavu 1, ale nikdy už nepřejde do stavu 3.

6

Myš

Myš má tři stavy:

  1. Pohyb
  2. Pojídání jídla
  3. Odpočinek

Pohyb: Myš se náhodně pohybuje po cele, utíká před hráčem. Pokud se hrač k myši přiblíří, myš přejde do stavu 3.

Pojídání jídla: Pokud hrač upustí na zemi jídlo, myš k nemu doběhne a po intervalu 30-120 sec. jej sní a pak prejde do stavu 1.

Odpočinek: Myš je pod hráčovou postelí a spí (schovává se) 60-180 sec.

11

Svět bez příběhu, bez návaznosti situací, úkolů a dialogů může vypadat bohaťě, ale je pořád pustý. To se změní v tomto bodu.

Shrnutí

  • Animace postav (chůze a idle)
  • Animace myši
  • Cyklická chováni produkce jídla
  • Cyklické chování spotřeby jídla
  • Chován=i myši reagující na podněty