Jdi na navigaci předmětu

Úvodní stránka

Předmět vede studenty k vytvoření komplexního virtualniho světa. Kurz volně navazuje na základní grafické kurzy (MGA, PGR, BLE, …​) a propojuje znalosti studentů se zaměřením na organizaci práce v týmu a vytvoření komplexní semestralni práce.

Tyto znalosti doplnuje o základ teorie herniho designu, principy psani dialogů a postav s cílem vytvořit funkční a komplexní virtuální svět.

Na předmět lze navázat (či obsolvovat parelelně a sdilet semestráli práci) předmětem MI-PVR (Pauš) s úkolem převést scény a jejich dynamiku do plne virtuálního prostředí vhodného pro VR zařízení (Unity).

Zároveň je možné semestrální práci finalizovat například jako bakalářskou práci (viz. sekce BP a DP na discordu).

discord předmětu: https://discord.gg/ZWuGN5JPDP diskord grafiky FIT: https://discord.gg/sfMx2nq7BQ

Aktuální plán přednášek

DatumTýdenpondeli, 14:30pondeli, 16:15-17:45, 18:00-19:30Doporučená literatura a zdrojepzn.
22.9.2025LichýPřednáška 1 pdfCvičení 1The Art of Game DesignZadání semestrální práce
29.9.2025SudýPřednáška 1bCvičení 1b-odevzdání: Seznam týmu
6.10.2025SudýPřednáška 2 pdfCvičení 2The Witcher 3: Wild Hunt **Konzultace
13.10.2025LichýPřednáška 3 pdfCvičení 3Star Wars Jedi: Fallen Order, Diablo II, No Man’s Sky, MC(před) odevzdání: Statický svět
20.10.2025SudýPřednáška 4 pdfCvičení 4Unreal Tournament, Kingdome Come: Deliverenceodevzdání: Statický svět
27.10.2025LichýPřednáška 4 pdfCvičení 5Konzultace
3.11.2025SudýPřednáška 5 pdf pdfCvičení 6odevzdání: Statický svět case study gamasutraodevzdání dynamický světa
10.11.2025LichýPřednáška 6Cvičení 6Konzultace
17.11.2025SudýPřednáška 7 pdfCvičení 8Metaphopiaodevzdání: Dynamický svět
24.11.2025LichýPřednáška 9 pdfCvičení 9Konzultace
1.12.2025SudýPřednáška 10 pdfCvičení 10Konzultace
8.12.2025LichýPřednáška 11 pdfCvičení 11Odevzdání: Komplexní svět
15.12.2021SudýPřednáška 12 pdfMeta + sem. práceOdevzdání: Trailer

Pro aktuální přednášky a info viz discord.

Pořadní a obsah přednášek, cvičení a kontrolních bodů semestrálek se v průběhu předmětu může na základě konzultací měnit a to pouze směrem dopředu (nelze odevzdávat dřív).

Hruby obsah prednasek a cviceni aka sylabus

cisloCviceniPrednaskaObsah
1Zadání semestrální práce Scéna a její reprezentaceScéna a její reprezentaceScéna, graf scény, virtuální světy, navigace ve světě, reprezentace uživatele ve světě
2Finalizace tymu, rozdělení roliInterakce a modality ve virtuální scéněInterakce člověka (avatara) se scénou, světlo, zvuky a další modality
3Základní graficky enginy, svět, objekty, interakceSvět s uživatelem a bez uživateleSamostatně fungující svět a jeho dynamika
4Kontrolní bod (statický svět)Přirozená dynamika světaŘetězec činností NPC ve světě
5Dynamika světa a postav v němPřirozené cykly činnostíDenní doba a denní cyklus ve virtuálním světě
6Kontrolní bod (dynamický svět)Dialogy a scénářeGenerické a negenerické texty, jak je psát.
7Dějové linie, dialogy, NPCVnitřní logika virtuálního světaS pravidly a bez pravidel, konzistentní systém vs. případový, archetypální systém vs. dovednostní
8Komplexní virtuální světNehracske postavy ve virtuálním světěPříběh bezejmenného dělníka č. 378
9Kontrolní bod (NPC, dialogy)Složitější strukturyVirtuální hrady, města jejich logika a dynamika
10Unity ve VR (svět)Dějová linka virtuálního světaNávaznost akci, raiload vs. sandbox
11Unity ve VR (programové koncepty)Virtuální realitaRozdíl mezi světem ve VR s zprostředkovaným jen monitorem
12Prezentace týmových projektůPrezentace týmových projektu-
13RezervaRezerva-