Jdi na navigaci předmětu

9. cvičení

Komplexní svět s příběhem (zadání)

Svět bez příběhu, bez návaznosti situací, úkolů a dialogů může vypadat bohaťě, ale je pořád pustý. To se změní v tomto bodu.

Mechaniky - vybrat a pouzit libovolnou mechaniku (nejisty vysledek cinnosti) - do mechaniky se pocita i moznost/nemoznost akce (napr. odemceni dveri klicem) - presny pravdepodobnostni model neni zadany, vyberte vhodne dle tematu - mechanika muze resit to zda nekoho presvedcite v dialogu, chytite jidlo, preskocite reku, odemknete dvere…​ - mejte na pameti, ze i neuspech muze byt casto daleko zajimavejsi nez uspech (vypacit dvere x muset se proplizit klimatizaci, ukecat hostinskeho vs. muset mu nasbitat jablka)

NPC - z vhodnych (unikatnich) postav vytvorit skutecne cizi postavy (jmeno, role, pribeh - tri charakteristiky) - pro NPC vytvořit vhodne dialogove možnosti (nektere i jen kosmeticke) - ma-li to smysl, pridelit statistiky (atributy) - atributy mohou urcit rychlost pohybu, odolnost na premlouvani, silu a vydrz v boji atp.

triviální dialogy - neunikatni postavy bby meli mit moznost alespon jendoduse reagovat (trivialni dialog, clic-response věty, …​) - zamyslete se nad pripadnou zmenou jendoduchych odpovedi po nekterych udalostech pribehu hry

komplexni dialogy - dialogy bud jako klasicky strom (graf), se zadanim klicovych slov, nbeo kombinace - dialog by vzdy mel neco ve svete zmenit (i dkyby jen budouci ivitaci vety konkretni NCP)

pribeh - pribeh hry (intro, pripadne outro) - scenar - jak na sebe navazuji cinnosti, mechaniky, dialogy - jak ktera ovlivni svet? Ktera posune postavu v pribehu dal k (dobremy? spatnemu?) konci? - zamyslete se a idealne pouzijte tri hlavni akty