Jdi na navigaci předmětu

MeshMixer a řezání STL souborů

Aktuální MeshMixer 2.9 najdete na stránkách programu. Existuje verze pro Windows a Mac OS X. A experimentální balíček pro Ubuntu 14.04 (můžete si z něj relativně jednoduše udělat AppImage a spouštět ho na jiných distribucích).

https://www.youtube.com/watch?v=cVx1vXq8Xao

Cura je dostupná ve dvou variantách, já doporučuji stáhnout Cura Lulzbot Edititon nebo starší verzi Ultimaker Cura (15.x) (nová verze je celá předělaná a návod nebude souhlasit).

https://www.youtube.com/watch?v=FNOLtlEaJKA

Mohlo by se vám také hodit: https://www.youtube.com/watch?v=SiBXboixe2g

A ještě řezání ve Slic3ru: https://www.youtube.com/watch?v=1U4MVuaSv0U

MeshMixer 2.4

Tato část návodu (bez videí) je pro starou verzi MeshMixeru, ale vystačíte si s jedním programem.

Instalace

MeshMixer 2.4 najdete na stránkách programu. Existuje verze pro Windows a Mac OS X. V Linuxu jde verze pro Windows nainstalovat pomocí programu Wine, jen musíte do složky s programem (obvykle ~/.wine/drive_c/Program Files/Autodesk/Meshmixer/) dodat soubory mfc110u.dll a prntvpt.dll. Jediný problém, se kterým jsme se setkali, jsou divné fonty a crash při prvním spuštění.

meshmixer1

Řez objektem

Nejprve importujte STL soubor pomocí tlačítka Import.

meshmixer2

Poté z nabídky Edit vyberte Plane Cut.

meshmixer3

Pomocí všelijakých šipek můžete manipulovat rovinou řezu. Můžete také táhnout stisknutou myš a vytvořit čáru (na obrázku červená), podél které se rovina přemístí, rovnoběžně s vaším pohledem. Pokud je objekt umístěn nepříhodně, můžete s ním rotovat pravým tlačítkem myši. Před stisknutím tlačítka Accept se ujistěte, že máte vybráno Type: Slice, jinak skončíte pouze s jednou částí objektu.

meshmixer4

Po provedení řezu vypadá objekt stejně jako předtím. Musíte opět z menu Edit vybrat Separate Shells.

meshmixer5

V modálním okně můžete vybírat, který shell bude vidět, případně na jakém se provádí akce (pozor, to je rozdíl, jedno řeší to očičko, druhé řeší jakoby zvolení a zvýraznění toho shellu v seznamu). Rovnou pro jeden shell vyberte z nabídky Edit možnost Align. To proto, aby objekt ležel na placaté části, jinak byl řez k ničemu.

meshmixer8

V dialogu Align je vybrána ve výchozím stavu osa Y. To by snad mělo zajistit položení objektu na plocho (i když možná vzhůru nohama, k tomu se dostaneme), takže stačí dát Accept.

meshmixer9

Z menu File zvolte Export a uložte danou část jako STL soubor. Doporučuji zkontrolovat, že jste vyexportovali správnou část (otevřením výsledného STL v nějakém programu).

meshmixer10

Postup zopakujte pro druhou polovinu. Zde nastal případ, že Align otáčí objekt jinak, než chceme. Stačí kliknout na šipku (označenou zeleným puntíkem) a pokračovat jako u předchozí části.

meshmixer11
meshmixer12
meshmixer13