Export modelů Blender do Unity
1. Object→Apply→All transforms
To je kvůli tomu, že když se dělají transformace, škálování třebas, v object módu a ne v edit módu tak se při exportu nemusejí projevit a objekt může být zvláštně roztáhlý protože se neprojevilo smrštění.
2. File→Export→FBX
FBX je sice trochu větší nežli OBJ ale zase umí animace. Sice ne vždy je potřebujete ale je dobrý mít v projektu unifikovaný formát když s ním děláte něco v kódu. Nemusíte se stále koukat s jakým formátem pracujete.
3. Export settings
- Selected Objects (to je dobrý když něco modelujete jako celou scénu v jednom souboru a chcete vyexportovat jen ten jeden označený objekt)
- FBX Units Scale
- Forward: -Z Forward
- Up: Y Up
- Apply Unity
- Apply Transform
Ostatní nastavení vás asi obecně nemusejí zajímat.
4. Import do unity
Odsud už je to jen tak snadné jako drag’n drop toho 3D modelu do Unity "content browseru" a odsud do scény.
a jak si můžete všimnout všechny rotace jsou vynulované a scale 1.0. Je dobrý hned od začátku počítat s tím, že jedna Unity jednotka je jeden metr, vyhnete se tomu, že celý projekt budete rescalovat třeba kvůli tomu aby vám správně fungovala fyzika nebo posouvání objektů na souřadnice. Tyhle nastavení vám k tomu pomůžou, kostku v Blenderu 1m x 1m x 1m vám naimportují do Unity normálně jako kostu 1m x 1m x 1m.