MeshMixer a řezání STL souborů
Aktuální MeshMixer 3.2 najdete na stránkách programu. Existuje verze pro Windows a macOS.
Existoval experimentální balíček pro Ubuntu 14.04 (můžete si z něj relativně jednoduše udělat AppImage a spouštět ho na jiných distribucích, nebo si ho vzít z fakultního počítače).
Video návody jsou vytvořeny na verzi 2.9:
Cura je dostupná ve dvou variantách, já doporučuji stáhnout starší verzi Cura Lulzbot Edititon nebo starší verzi Ultimaker Cura (15.x) (nová verze je celá předělaná a návod nebude souhlasit).
Mohlo by se vám také hodit:
MeshMixer 2.4
Tato část návodu (bez videí) je pro velmi starou verzi MeshMixeru, ale vystačíte si s jedním programem.
Instalace
MeshMixer 2.4 najdete na stránkách programu.
Existuje verze pro Windows a macOS. V Linuxu jde verze pro Windows
nainstalovat pomocí programu Wine, jen musíte do složky s programem
(obvykle ~/.wine/drive_c/Program Files/Autodesk/Meshmixer/
) dodat
soubory mfc110u.dll a
prntvpt.dll. Jediný
problém, se kterým jsme se setkali, jsou divné fonty a crash při prvním
spuštění.
Řez objektem
Nejprve importujte STL soubor pomocí tlačítka Import.
Poté z nabídky Edit vyberte Plane Cut.
Pomocí všelijakých šipek můžete manipulovat rovinou řezu. Můžete také táhnout stisknutou myš a vytvořit čáru (na obrázku červená), podél které se rovina přemístí, rovnoběžně s vaším pohledem. Pokud je objekt umístěn nepříhodně, můžete s ním rotovat pravým tlačítkem myši. Před stisknutím tlačítka Accept se ujistěte, že máte vybráno Type: Slice, jinak skončíte pouze s jednou částí objektu.
Po provedení řezu vypadá objekt stejně jako předtím. Musíte opět z menu Edit vybrat Separate Shells.
V modálním okně můžete vybírat, který shell bude vidět, případně na jakém se provádí akce (pozor, to je rozdíl, jedno řeší to očičko, druhé řeší jakoby zvolení a zvýraznění toho shellu v seznamu). Rovnou pro jeden shell vyberte z nabídky Edit možnost Align. To proto, aby objekt ležel na placaté části, jinak byl řez k ničemu.
V dialogu Align je vybrána ve výchozím stavu osa Y. To by snad mělo zajistit položení objektu na plocho (i když možná vzhůru nohama, k tomu se dostaneme), takže stačí dát Accept.
Z menu File zvolte Export a uložte danou část jako STL soubor. Doporučuji zkontrolovat, že jste vyexportovali správnou část (otevřením výsledného STL v nějakém programu).
Postup zopakujte pro druhou polovinu. Zde nastal případ, že Align otáčí objekt jinak, než chceme. Stačí kliknout na šipku (označenou zeleným puntíkem) a pokračovat jako u předchozí části.