BI-PG.21
Počítačová grafika
platnost pro SZZ od června 2024
Číslo TO BI | CZ verze TO | Předmět |
---|---|---|
BI-PG.21-1 | QR rozklad: výpočet a využití při výpočtu odhadu metodou nejmenších čtverců. | BI-LA2.21 |
BI-PG.21-2 | QR algoritmus pro výpočet vlastních čísel. | BI-LA2.21 |
BI-PG.21-3 | SVD rozklad: definice, vlastnosti, výpočet. | BI-LA2.21 |
BI-PG.21-4 | Osvětlovací a stínovací modely. Phongův osvětlovací model. | BI-MGA.21 |
BI-PG.21-5 | Rastrová a vektorová grafika, základní 2D grafické formáty. | BI-MGA.21 |
BI-PG.21-6 | Vizualizace vědeckých dat, vizualizace v prostředí webu, videomapping. | BI-MVT.21 |
BI-PG.21-7 | Virtuální realita (VR) - základní principy, frameworky, enginy, vnímání VR, imerze, presence, kinetóza. | BI-MVT.21 |
BI-PG.21-8 | Rozšířená realita (XR) - základní principy, framewortky, enginy, použití, technologie. | BI-MVT.21 |
BI-PG.21-9 | Řešení viditelnosti – algoritmy a jejich souvislosti s BRDF. Raytracing. | BI-PGA.21 |
BI-PG.21-10 | Zásady a principy programování zásuvných modulů. Způsoby, možnosti a omezení rozšiřování funkcionalit grafických programů. | BI-PGA.21 |
BI-PG.21-11 | Definice a vlastnosti textury. PBR, dynamické a procedurální textury. | BI-PGA.21 |
BI-PG.21-12 | Metody realistického modelování povrchů – BRDF, BTF, GRF. Taxonomie modelů reprezentace povrchu. | BI-PGA.21 |
BI-PG.21-13 | Světlo – fyzikální princip, výpočet osvětlení scény, implementace v zobrazovacím řetězci OpenGL. | BI-MGA + BI-PGA + BI-PGR |
BI-PG.21-14 | Interpolační a aproximační křivky. Parametrické křivky (Bézier, Fergusson, Coons, NURBS). | BI-PGR.21 |
BI-PG.21-15 | Zobrazovací řetězec v OpenGL a jeho fixní a programovatelné bloky. Vertex a fragment shader a jazyk GLSL. | BI-PGR.21 |
BI-PG.21-16 | Filtrace v prostorové oblasti. Lineární a nelineární filtry. Využití konvoluce pro filtraci obrazu. | BI-SVZ.21 |
BI-PG.21-17 | Filtrace ve frekvenční oblasti. Princip Fourierovy transformace a její využití pro filtraci obrazu. | BI-SVZ.21 a BI-PGA.21 |
BI-PG.21-18 | Hranové a plošné segmentace. Cannyho detektor. Detekce rohů. Princip Houghovy transformace. | BI-SVZ.21 |
BI-PG.21-19 | Modelování obchodních procesů (UML diagram aktivit), analytický doménový model (UML diagram tříd, UML stavový diagram), analýza a správa požadavků (cíle, kategorizace, UML diagram případů užití, scénáře případů užití). | BI-SWI.21 |
BI-PG.21-20 | Vzory používané během návrhu: třívrstvá architektura, Model View Controller, GoF vzory (Abstraktní továrna, Stav, Adaptér), GRASP vzory (Nízká provázanost, Vysoká soudržnost), popis spolupráce objektů (UML sekvenční diagram, UML diagram tříd). | BI-SWI.21 |
BI-PG.21-21 | Konstrukce, objektové paradigma, základní pravidla návrhu (SRP, LSP, DRY), refactoring (příznaky a vybrané techniky). | BI-SWI.21 |
BI-PG.21-22 | Metody návrhu uživatelského rozhraní, modely, prototypování uživatelských rozhraní. | BI-TUR.21 |
BI-PG.21-23 | Prediktivní a interpretativní metody vyhodnocování a testování uživatelských rozhraní. Testování použitelnosti. | BI-TUR.21 |
BI-PG.21-24 | Průzkum uživatelů, doménová a kontextová analýza. | BI-TUR.21 |
📄 Tabulka je dostupná také v CSV (hodnoty oddělené středníkem).
🔙 Historii změn najdete na GitLabu.