BI-WSI-PG
Webové a softwarové inženýrství, zaměření Počítačová grafika
platnost od SZZ v červnu 2020
Označení | Otázka | Předmět |
---|---|---|
BI-WSI-PG-1 | Lineární zobrazení a jeho matice: definice a základní vlastnosti (matice složeného/inverzního zobrazení, hodnost matice vs. hodnost zobrazení), matice přechodu (změna báze). | BI-LIN |
BI-WSI-PG-2 | Rastrová a vektorová grafika, základní 2D grafické formáty. | BI-MGA |
BI-WSI-PG-3 | Osvětlovací a stínovací modely. Phongův osvětlovací model. | BI-MGA |
BI-WSI-PG-4 | Technologie pro TV, DVD, film a multimédia, technologie 3D zobrazení. | BI-MGA |
BI-WSI-PG-5 | GPU akcelerace, snímání pohybu, stereoskopické a sférické zobrazení. | BI-MGA |
BI-WSI-PG-6 | Techniky vektorizace obrazu, zobrazení vektorového obrazu na rastrových zařízeních. | BI-MGA |
BI-WSI-PG-7 | Zásady a principy programování zásuvných modulů. Způsoby, možnosti a omezení rozšiřování funkcionalit grafických programů. | BI-PGA |
BI-WSI-PG-8 | Reprezentace obrazu, kvantování a distribuce zaokrouhlovací chyby, afinní transformace. Spojitá a diskrétní konvoluce v 1D a 2D, konvoluční filtry. | BI-PGA |
BI-WSI-PG-9 | Aplikace Fourierovy transformace na 2D rastrový obraz a možnosti jeho využití v praxi. | BI-PGA |
BI-WSI-PG-10 | Řešení viditelnosti – algoritmy a jejich souvislosti s BRDF. Raytracing. | BI-PGA |
BI-WSI-PG-11 | Textury – definice a vlastnosti, mapování a techniky zobrazování textur, použití v OpenGL, porovnání použití textury, materiálu a jejich možné kombinace. Multitexturování. | BI-PGA |
BI-WSI-PG-12 | Metody realistického modelování povrchů – BRDF, BTF. Výhody a nevýhody použití BTF. Použití algoritmů Bump, Parallax a Displace. | BI-PGA |
BI-WSI-PG-13 | Zobrazovací technologie s vysokým rozlišením (SAGE, CAVE). Parametry, konfigurace, použití. Synchronizace zobrazovacích jednotek. | BI-PGA |
BI-WSI-PG-14 | Modelování – reprezentace 3D těles (hraniční, objemová, CSG) a struktury scény. Základní 3D formáty, způsoby mapování planárních 3D povrchů na neplanární manifoldy. | BI-PGR.1 + BI-MGA |
BI-WSI-PG-15 | Geometrické transformace ve 3D (modelovací, pohledová, projekční), soustavy souřadnic, homogenní souřadnice. Kvaterniony pro vyjádření rotací. | BI-PGR.1 |
BI-WSI-PG-16 | Světlo – fyzikální princip, výpočet osvětlení scény, implementace v zobrazovacím řetězcí OpenGL. | BI-MGA + BI-PGA + BI-PGR |
BI-WSI-PG-17 | Zobrazovací řetězec v OpenGL a jeho fixní a programovatelné bloky. Vertex a fragment shader a jazyk GLSL. | BI-PGR.1 |
BI-WSI-PG-18 | Vrstvy obrazové paměti (framebuffer). Operace s fragmenty. Jak spolu souvisí, kdy a jak se do jednotlivých vrstev zapisuje. | BI-PGR.1 |
BI-WSI-PG-19 | Přenos dat do GPU: objekty obecně, přenos atributů vrcholů (VBO) a jejich napojení na proměnné shaderů (VAO), přenos textur. | BI-PGR.1 |
BI-WSI-PG-20 | Interpolační a aproximační křivky. Parametrické křivky (Bézier, Fergusson, Coons, NURBS). | BI-PGR.1 |
BI-WSI-PG-21 | Klasifikace typů v Pythonu a specifika práce s nimi. | BI-PYT |
BI-WSI-PG-22 | Postavení funkcí v Pythonu a jejich užití (argumenty, uzávěry, dekorátory, generátory). | BI-PYT |
BI-WSI-PG-23 | Třídy v Pythonu, „magické“ metody a jejich aplikace. | BI-PYT |
BI-WSI-PG-24 | Analýza a správa požadavků (cíle, kategorizace, UML diagram případů užití, scénáře případů užití, UML diagram aktivit). | BI-SI1.2 |
BI-WSI-PG-25 | Vzory používané během návrhu: třívrstvá architektura, Model View Controller, GoF vzory (Abstraktní továrna, Stav, Adaptér). | BI-SI1.2 |
BI-WSI-PG-26 | Klasické a agilní metodiky vývoje software (základní principy, vhodnost použití, řešené problémy). Základní popis metodik Unified Process (UP), Extrémní programování (XP) a SCRUM. | BI-SI1.2 |
BI-WSI-PG-27 | Metody návrhu uživatelského rozhraní, modely, prototypování uživatelských rozhraní. | BI-TUR |
BI-WSI-PG-28 | Prediktivní a interpretativní metody vyhodnocování a testování uživatelských rozhraní. Testování použitelnosti. | BI-TUR |
BI-WSI-PG-29 | Průzkum uživatelů, doménová a kontextová analýza. | BI-TUR |
BI-WSI-PG-30 | Postavení uživatele ve vývojovém týmu, metody komunikace s uživatelem. | BI-TUR |
📄 Tabulka je dostupná také v CSV (hodnoty oddělené středníkem).
🔙 Historii změn najdete na GitLabu.